Príchod Argentínčana do USA prekonal očakávania: Messi spôsobil ošiaľ

Až také pobláznenie nečakali ani odborníci! Vstup Lionela Messiho (36) do americkej futbalovej Major League Soccer (MLS) spôsobil explóziu ...
  • Zdroj: getty images

Až také pobláznenie nečakali ani odborníci! Vstup Lionela Messiho (36) do americkej futbalovej Major League Soccer (MLS) spôsobil explóziu záujmu verejnosti.

FOTOGALÉRIA: Lionel Messi

Argentínsky majster sveta z Interu Miami zdvojnásobil počet televíznych divákov, vypredal štadióny, prilákal milióny fanúšikov na sociálne siete a bleskovo vyprázdnil sklady s jeho dresmi. Hoci v MLS už hrali hviezdy svetového formátu, ešte nikdy nerástli čísla tak závratne ako teraz.

Lačný (v strede) strelil svoj premiérový gól v košickom tíme.
Košický útočník Lačný: Ako stopér by som ubránil Ronalda! Zobraziť článok

Vysielacím partnerom najvyššej americkej súťaže je streamovacia platforma Apple TV. Pred Messiho príchodom do Miami z Paris SG sledovalo MLS zhruba 700 000 ľudí. Len čo sa objavil na Floride, stúpol záujem dvojnásobne. Rodák z Rosaria je magnetom všade tam, kam vstúpi. Sociálne siete nie sú výnimkou.

Dosah videí na nich nepozná hranice. Najväčšou chuťovkou bývajú góly. Lopty v sieťach si bežne pozrú státisíce i milióny fanúšikov na celom svete. Premiérový zásah Argentínčana v drese Interu Miami však obrátil všetko hore nohami. Podľa ESPN ho zhliadlo 215 miliónov ľudí, čo bolo v minulosti ťažko predstaviteľné.

Slovenský hráč Bochumu Matúš Bero odchádza z ihriska zranený.
Zlé správy pre slovenského reprezentanta: Od futbalu si na chvíľku odpočinie Zobraziť článok

Sedemnásobný najlepší futbalista planéty rúca teórie o obohratej platni. Aj v novom prostredí, aj vo vyššom veku - stále má čím zaujať. Deň pred oznámením jeho prestupu mal instagramový účet Interu Miami 900 000 sledovateľov. Sedem hodín po podpise zmluvy stúpol počet na 2 milióny. Teraz ho sleduje vyše 15 miliónov fanúšikov. Takým číslom sa nemôže pochváliť žiaden klub z hokejovej NHL, americkej futbalovej NFL či bejzbalovej MLB.

Dnes je problémom zohnať vstupenku na zápas Interu. Vlani bol priemerný počet divákov na jeho domácich dueloch 12 600, čo je polovica kapacity štadióna. Po jeho príchode sú lístky vypredané na celú sezónu. Ich ceny z druhej ruky stúpli o 1 700 percent. Aj výrobca oblečenia má problém uspokojiť masívny záujem priaznivcov vlastniť dres Messiho. Adidas v lete informoval, že objednávky môže vybaviť až v októbri. Dopyt je 25-krát vyšší, než sa očakávalo. Jeden dres vyjde na 170 eur.

Viac k téme:
Odporúčame z TIVI.sk