Vypredané zápasy vždy priťahujú pozornosť nielen fanúšikov, ale aj rôznych priekupníkov, ktorí sa snažia na lístkoch zarobiť. Ani stredajší zápas play-off Ligy majstrov medzi ŠK Slovan Bratislava a FC Midtjylland nie je výnimkou.
Otestovali sme čierny trh, ako to na ňom prebieha, pričom sme získali aj reakciu samotného klubu, ktorý fanúšikov varuje. Na čo si dať pozor a ako sa dajú vstupenky poslať niekomu ďalšiemu?
Už týždeň pred odvetou, v ktorej sa rozhodne, či Slovan postúpi do Ligy majstrov, hlásil klub vypredanú kapacitu Tehelného poľa 22 500 miest. „Tešíme sa enormnému záujmu o blížiaci sa zápas s Midtjyllandom, na ktorý by sme dokázali určite vypredať aj 30- až 40-tisícový štadión,“ uvádza klub s tým, že vždy odporúčajú fanúšikom, aby si kúpili vstupenky cez oficiálne predajné kanály.
Zároveň si uvedomujú, že pri každom veľkom podujatí sa nájdu priekupníci, ktorí sa snažia zneužiť veľký dopyt po vstupenkách a ponúkajú ich na čiernom trhu, čo je aj prípad tohto zápasu.
Kontrola mena
Na internetových predajných portáloch nájdete ponuky na kúpu vstupeniek na zápas, ktoré sú však 2- až 3-násobne drahšie ako v normálnom predaji. Čo stálo napr. 35 eur, ponúkajú za 75 až 100 eur, pričom niektoré zdvihli ceny aj vyššie. Nový Čas preto kontaktoval samotných priekupníkov a zisťoval, ako to prebieha.
Väčšina z nich mala k dispozícii viacero lístkov a pri rokovaniach o cene boli nekompromisní a nechceli zľaviť. Nemajú ani problém stretnúť sa hodinu či dve pred zápasom a lístok predať takouto cestou. Všetci priekupníci však trvali vždy len na tom, aby transfer vstupenky prebehol cez oficiálnu aplikáciu ŠK Slovan.
Samotný klub však upozorňuje, že „každá vstupenka je vystavená na meno a priezvisko, a teda hrozí, že fanúšik bude pri vstupe skontrolovaný a ak mu nebude sedieť meno a priezvisko uvedené na vstupenke s dokladom totožnosti, tak nebude vpustený dnu“.
Opatrenia
Je teda možné, že fanúšikovia pri kúpe vstupenky na čiernom trhu môžu zostať oklamaní. „Priekupník môže zinkasovať platbu od fanúšika, pošle mu vstupenku, ktorú však už mohol poslať ďalším desiatim fanúšikom. Turniket však pustí dovnútra fanúšika, ktorý prišiel s touto vstupenkou ako prvý na štadión a následne už ďalších s rovnakou vstupenkou nevpustí dnu. Alebo sa môže stať, že dokonca priekupník zinkasuje platbu od fanúšika a nakoniec mu ani nepošle vstupenku,“ opísal ŠK Slovan.
Zároveň nás zaujímalo, aké opatrenia klub chystá, aby sa zamedzilo vstupu na štadión takýmto špekulantom. „Pravidelne informujeme a budeme naďalej informovať, aby fanúšikovia nakupovali vstupenky výhradne cez oficiálne predajné kanály klubu. Iné opatrenia neexistujú,“ dodávajú belasí.
Cez aplikáciu ŠK Slovan to ide, len ak...
Keďže všetci nami oslovení priekupníci trvajú na tom, že vstupenky posunú ďalej len tak, že za poplatok ich prevedú v rámci aplikácie ŠK Slovan, zaujímalo nás, či je to vôbec možné.
Klub nám oznámil, že existuje možnosť cez mobilnú aplikáciu poslať vstupenku svojmu rodinnému príslušníkovi či blízkemu. „V praxi to znamená, že fanúšik zakúpi 3 vstupenky a ku každej uvedie meno a priezvisko. Následne dve vstupenky pošle svojim blízkym, ktorých údaje vložil pri kúpe vstupenky,“ ozrejmili.
ŠK Slovan ďalej uviedol, že existuje aj možnosť, že fanúšik môže zmeniť osobné údaje viažuce sa k vstupenke. „Túto možnosť však môže využiť iba kupujúci (ten, kto reálne kúpil vstupenky). Prihlási sa do svojho konta, kde si nájde svoju zrealizovanú objednávku a pri konkrétnej vstupenke môže zmeniť osobné údaje držiteľa vstupenky. Táto zmena je spoplatnená manipulačným poplatkom 2 eurá za vstupenku.
Zmena mena vstupenky je možná najmä z dôvodu, aby fanúšik v prípade, že sa nemôže napríklad pre chorobu zúčastniť na zápase, mohol vstupenku posunúť svojmu priateľovi i blízkemu. Prípadne aj vtedy, ak musí náhle odcestovať a nechce, aby jeho miesto zostalo prázdne,“ doplnili s tým, že takúto možnosť bežne ponúkajú aj iné veľké európske kluby.
No je to možnosť určená výhradne pre takéto prípady, a nie na predávanie vstupeniek iným osobám. „Ak zistíme snahu o takéto konanie, budeme interne postupovať, aby sa to do budúcna neopakovalo,“ dodali.